Senast uppdaterad: 1:a Oktober 2018

ALLMÄNNA KÖPVILLKOR FÖR DISTRIBUERINGEN AV PRODUKTER FRÅN PCURE (PHAREM BIOTECH AB) Forskargatan 20J, 151 36 Södertälje, Sweden

1. Allmänt

Följande villkor är anpassade för internetförsäljning på https://www.pcure.se och gäller först och främst för privatpersoner och företag. 

Företagsuppgifter:

Pharem Biotech AB
Forskargatan 20J
15136 Södertälje, Sverige

  • Svenskt organisationsnummer: 556923-0955
  • Momsnummer: SE556923095501
  • Email: contact@pcure.se 
  • Telefon: +46 (0)8 4800 1880

2. Beställning

Hos https://www.pcure.se  kan du beställa produkter genom enskilda köp eller som en prenumeration (SaaS, Service as a Service). Båda köptyper kan beställas enkelt och säkert i webbshoppen och du bekräftar din beställning när du genomfört sista steget i kassan, alltså när du klickat på ”Betala”. Kunder måste skapa ett användarkonto innan en beställning kan genomföras.

Du mottar ett e-postmeddelande med din orderbekräftelse strax efter genomförd beställning med viktig information som ska sparas. Du kan också alltid logga in på din egen sida inne på webbplatsen för att se din order, samt ev. när nästa leverans är planerad.

Ändra beställning: Du kan inte ändra din beställning efter att du genomfört den. Däremot kan du enkelt ändra kommande leveranser via din sida på https://www.pcure.se. Se mer info under avsnitt pCure Service.

Annullera beställning: Du kan annullera din beställning samma dag som du placerat den, men endast innan kl. 17.00. Vänligen kontakta kundtjänst på telefon +46 (0)8 4800 1880 om du önskar att annullera din order. Vi kan inte garantera att ordern hinner annulleras om du kontaktar oss via e-mail.

3. Priser

Alla priser är listade exklusive moms.

Hos pCure (Pharem Biotech AB) har vi inga dolda avgifter för varken betalning eller annat.

Erbjudanden och kampanjer som marknadsförs på webbplatsen gäller så långt lagret räcker om inga andra villkor redovisas i anslutning till erbjudandet.

4. Betalning

Kortbetalning

Hos pCure (Pharem Biotech AB) kan du betala med betal- och kreditkort utställda inom hela EU. Kortbetalning görs krypterat med SSL genom vår betalningspartner Stripe. pCure (Pharem Biotech AB) kräver inga avgifter för kortbetalning.

Fakturabetalning

Hos pCure (Pharem Biotech AB) kan du betala med faktura genom att välja detta vid din inloggning

5. Leverans

Din beställning levereras till den angivna leveransadressen. 

Köparen (dvs. företaget eller personen som beställningen skickas till) kommer att vara deklarant och importör i det land dit varorna skickas.

Leveranstid

Vår normala leveranstid är 1-2 veckor inom. Beställningar skickas endast helgfria vardagar från vårt Svenska lager, och därför skickas inte beställningar under Svenska helgdagar. Vi ska leverera beställningen utan onödiga förseningar dock senast 30 dagar efter att beställningen är gjord.

Fraktkostnader

pCure har alltid fri frakt.

Ej mottagen produkt

Om leveransen inte överensstämmer med informationen som står på din orderbekräftelse ber vi dig kontakta kundservice via Messengern, contact@pcure.se  eller per telefon på +46 (0)8 4800 1880. Vi kommer att undersöka ärendet så snabbt som möjligt och om det har hänt ett fel så skickar vi rätt produkt eller återbetalar beloppet, beroende på vad som avtalas eller är möjligt. Eventuell returfrakt betalas inte av kunden i detta sammanhang.

Leveransförsening

Om det uppstår en leveransförsening som har väsentlig betydelse för dig som kund har du rätt att häva beställningen utan kostnad. Om det uppstår en försening utom pCures kontroll, kan pCure inte anses som ansvariga för det och inte heller bli skyldiga till skadestånd eller kompensation, om det inte speciellt avtalats mellan parterna eller som en bestämmelse av tvingande lag.

Transportskada- och risk

pCure ansvarar för din beställning tills du fysiskt har mottagit den. Om du mottar din beställning med tydliga skador på emballage och/eller produkten ber vi dig att så snabbt som möjligt utan onödig försening kontakta kundservicevia Messegern,  contact@pcure.se  eller per telefon +46 (0)8 4800 1880

Likaså är det du som kund som ansvarar för paketet och produkten i tillfälle av att du skickar varor i retur. Vi rekommenderar därför att du väljer ett fraktsätt som kan spåras.

6. pCure service

pCure service har ingen bindningstid och kan när som helst sägas upp med 5 vardagars uppsägningstid.

Anpassa angiven service

Genom att logga in på din sida kan du ändra eller pausa din service. Du kan välja om du vill få fler eller färre produkter per leverans eller lägga till andra produkter. Detta gör du enklast genom att logga in på din sida på https://www.pcure.se. För ytterligare information rekommenderar vi dig att läsa vår FAQ, där vi har sammanställt de vanligaste ställda frågorna.

Pausa service

Du kan pausa din service när du vill. För att göra detta ska du endast logga på ditt kundkonto på https://www.pcure.se. Om du pausar din service men har en leverans planerad inom de nästa fem vardagarna så kommer du bli debiterad för den leveransen.

Säga upp service

Om du vill säga upp din service ska du logga in på din sida på https://www.pcure.se och pausa din service. Om du pausar din service, men har en leverans planerad inom de nästa fem vardagarna kommer den att skickas och du debiteras för denna leverans. Efter du har pausat service inne på webbplatsen kan du välja att kontakta kundservice på contact@pcure.se  eller telefon +46 (0)8 4800 1880 för att stänga ditt konto helt, om du önskar detta.

7. Ångerrätt

För beställningar av separata produkter (ej service) har du som privatkund alltid 14 dagars ångerrätt från den dag då du mottar dina varor. Ångerrätten ger dig rätt till att undersöka produkterna på ett sätt som inte skadar produkten eller gör den olämplig för vidare försäljning. Du får undersöka produkten i samma utsträckning som anses rimligt att göra i en fysisk butik. På grund av toalettblock används i toaletter måste produkterna vara oanvända och förseglingen får ej vara bruten, vid ev. returnering.

När det gäller pCure servicebeställningar har du 14 dagars ångerrätt på första leveransen av en specifik produkt, räknat från den dag du mottar produkten. För övriga leveranser av samma produkt finns det ingen ångerrätt, men du kan självklart säga upp eller ändra servicen när som helst, om du önskar det.

Om du önskar att använda ångerrätten ska du meddela oss inom 14 dagar efter att du mottagit din första leverans. 

Kontakta oss via Messengern, mejla oss på contact@pcure.se eller ring 08-750 92 20. Vi behöver följande information:

  • ordernummer (finns i din orderbekräftelse, på följesedeln eller fakturan)
  • Ditt namn och företagsnamn och kontaktuppgifter
  • antal och namn på de produkter som önskas returneras
  • pCure (Pharem Biotech) skall bekräfta att returen är tillåten och att ångerfristen inte har passerats innan varorna skickas tillbaka. Vi rekommenderar att returen sker med Posten varubrev eller Posten Företagspaket. Kunden står för returkostnad enligt Postens portotabell och har ansvaret för varan till dess den har kommit oss tillhanda. 
  • Returer får inte skickas som postförskott eller frisvar.

8. Retur

Du ska fylla i en retursedel och bifoga denna när du skickar varan i retur. 

Returporto vid ångrat köp står du själv för som kund.

Returadress:

Pharem Biotech AB

Forskargatan 20J

15136

Södertälje, Sverige

9. Värdeminskningsavdrag

Om produkterna du returnerar är i försämrat skick som gör de osäljbara kan pCure göra avdrag eller vägra återbetala, beroende på skadans omfång som avgörs i varje enskilt fall. På grund av toalettblock används i toaletter måste produkterna vara oanvända och förseglingen får ej vara bruten vid ev. returnering.

10. Återbetalning

Vi kommer att återbetala det belopp du betalat för varorna utan onödig försening efter att vi har mottagit och behandlat din retur, dock senast efter 14 dagar från det att du har meddelat att du vill göra ångerrätten gällande, förutsatt att vi har mottagit produkten eller bevis att produkten har skickats till oss.

Återbetalningen sker endast för produkternas värde och inte för eventuella avgifter för t.ex. frakt.

Återbetalning sker alltid till samma betalningssätt som användes vid beställning.

11. Reklamation

Som privatkund har du rätt att reklamera en felaktig produkt.

Önskar du att reklamera en produkt ber vi dig alltid kontakta vår kundservice via Messegern ellervia email till contact@pcure.se , innan du skickar din produkt i retur. Vänligen bifoga en bild på felet/skadan, för att förkorta behandlingstiden och hjälpa oss hitta bästa lösning. Kundservice kommer ge vidare instruktioner för hur processen för reklamation ska gå vidare.

Du ska som kund naturligtvis inte betala eventuell returfrakt eller frakten för en ny ersättande produkt. I tillfälle av att produkten ska skickas i retur kommer pCure stå för returfrakten, antingen genom att återbetala returfrakten mot uppvisande av kvitto eller genom att skicka en returfraktsedel till dig.

Reklamationsrätten gäller ursprungliga fel, transportskador och för produkter som avviker från vad som har avtalats mellan kunden och pCure eller som på annat sätt uppvisar fel. Fel som uppstått på grund av skada som kunden har orsakat räknas inte som ursprungliga fel.

Om du som kund reklamerar en felaktig produkt efter 6 månader från det att du mottog varan, är det ditt ansvar som kund att påvisa att felet var ursprungligt.

Du ska alltid reklamera produkten så snabbt som möjligt och utan onödig försening efter att felet har upptäckts. 2 månader efter felet upptäckts anses alltid som skälig tid för anmälan.

Vid godkänd reklamation reparerar vi varan till originalskick eller byter ut den mot en ny vara. I vissa fall har du även rätt att häva avtalet och bli återbetald för den summa du betalat för varan.

12. Förbehåll

pCure (Pharem Biotech AB) förbehåller sig rätten att kunna häva avtalet utan att kunna krävas på kompensation, om kunden har handlat i ond tro, på grund av felaktigheter i webbshoppen, som kunden känt till eller borde ha insett var felaktigt. Detta inkluderar felaktiga uppgifter om pris eller kvantitet.

Om det uppgår skillnader i uppgifter mellan webbshoppen och andra publikationer har de uppgifter som uppges här på webbshoppen företräde.

13. Force Majeure

pCure (Pharem Biotech AB) har rätt att inte uppfylla sina skyldigheter i detta avtal i händelse av omständigheter som är utanför pCures kontroll eller som vi inte kunnat förutse eller övervinna. Detta gäller bl.a. myndigheters åtgärd eller underlåtenhet, nytillkommen eller ändrad lagstiftning, arbetsmarknadskonflikt, krig eller krigsfara, blockad, brand, explosion, översvämning, naturkatastrof eller olyckshändelse av större omfattning.

14. Övrigt

Immaterialrätt, logotyper och varumärken: Samtliga material som publiceras på https://www.pcure.se. Detta inkluderar logotyper, programvara, varumärken, text och bild är skyddat enligt immaterialrätten. Det innebär att inget material får kopieras, användas eller överföras till tredje part utan tillåtelse från innehavaren av rättigheterna. Eventuella överträdelser beivras.

Färgåtergivning på produktbilder: Vi kan inte garantera att färgåtergivningen överensstämmer med produkters fysiska färger, då färgåtergivningen beror på olika skärmras inställningar.

Tvist: Tvist mellan pCure och kunder prövas vid den domstol som följer av tvingande lagstiftning. I det fall ett ärende prövas i Allmänna reklamationsnämnden kommer pCure (Pharem Biotech AB) att följa nämndens beslut.

Did this answer your question?